Félicitations

Pendant l'expédition, votre équipe a :

  • influencé la vie de 0 plusieurs personnes
  • travaillé avec des 0 personnes croisées sur sa route
  • convaincu 0 des personnes de changer leurs habitudes pour mieux préserver l'eau
  • économisé 0 des litres d'eau gaspillée - c'est assez d'eau
  • pour 0 qu'une personne puisse boire pendant un an !

Ensemble, vous et les autres équipes de votre pays avez :

  • influencé la vie de 0 vos voisins
  • travaillé avec 0 des amis et de la famille le long de la route
  • convaincu 0 de changer la manière de consommer de l'eau
  • économisé des 0 litres d'eau gaspillée - c'est suffisamment pour produire 0 des kilos de viandes !
Réalisations
Retour
200
Retour
Afficher les détails
Raindrops
Progression des missions
La propreté de l’eau
activity complete
activity complete
activity incomplete
L’eau invisible
activity complete
activity complete
activity incomplete
L’eau à travers le mondeTerminé!
L’eau, une ressource précieuseTerminé!
Equipe du mois0
Votre équipe a
Atteint 0 personnes
Impliquée 0 personnes
Changé la façon dont 0 personnes utilisent de l'eau
2890 points et 0 m3 d'eau économisés - bien joué !
Raindrops
Mansfield Primary School
2890
 points  
Afrique du Sud - Bravo pour vos 84040 points
Cette équipe a Atteint 0 personnes Impliquée 0 personnes Changé la façon dont 0 personnes utilisent de l'eau
Actualités
Greening our school
Publié par Amanzimtoti Primary, South Africa le 16 décembre 2020

Head Eco-School teacher, Alice Surmon recounts a wonderful day spent green the school with indigenous plants, after which we learnt about recycling and made recycled wrapping paper Christmas cards

  • We began with an informative powerpoint presentation on indigenous vs alien plants.
  • This was followed by a practical identification of the features of a plant – leaf shape, structure, veination, pattern, how it is attached to a stem, roots. (scavenger hunt) This had the children fully engrossed in the task.
  • Two children held up plant samples and the learners decided if the plant was alien or not – some lively discussion ensued.
  • ID sheets with alien plants – each pair had to collect their plant from the mat at the front and share their ideas regarding country of origin and where it is an invader. Some info sheet research was needed. The children got the hang of where to look fairly quickly.
  • We all went outside to begin our indigenous garden in earnest. Plants were supplied by Julia, Alice, Denise (teacher aide) and Bev – (retired finance secretary). Everyone did their bit, some really put their back into the exercise and we were satisfied with the result.
  • We planted a garden in the senior primary block as well as a bank below the Athol Paton street entrance.
  • The children had so much FUN!!!
  • We love having having Julia and Bridget and others from the team as they have such valuable insights to share each time they come as well a genuine passion for the work they do, no matter what the topic!
  • It provides us with material to use in related sessions in the following year.

THANK YOU for giving up time to share with us!




0
0
0
0s
0
0
0
Voir plus
et est une initiative de Global Action Plan
En partenariat avec
8.00 MB